onsdag 6 april 2011

~Muffins!!!~

Hejsan Svejsan!


Jag blev sugen på att göra lite muffins idag så det fick bli Mockamuffins, passar för dom som är kaffeälskare. Det gör ju jag så ska bli gott att smaka en liten bit av den...

Mockamuffins Recept:  Ugnstemp: 185 grader

(12 muffins)


  • 3 Ägg
  • 1½ dl Socker
  • 1½ dl Brun farin
  • 3 dl Mjöl
  • 2 tsk Bakpulver
  • 2-3 msk Kakao
  • 3 msk Yoghurt
  • 5 msk Kaffe
Vispa ihop ägg och socker fluffigt, blanda de torra ingredienserna i en separat skål, tillsätt lite i taget under omrörning. Häll sist i yoghurt och kaffe, klicka ut i pappersformar, fyll dom till 2/3 och grädda mitt i ugnen i ca 15 min i 185 grader. 


När dom gräddats klart låt dom svalna.

Medans dom kallnar så gjorde jag Mockakrämen som skulle vara på

Recept på det:

  • 200 g Philadelphiaost
  • 3½ dl Florsocker
  • 2 msk Kallt kaffe
  • 1½ msk Kakao
  • En skvett Baileys


Blanda ihop ingredienserna och bre sedan det på muffinsarna eller spritsa.
Här är några av muffinsarna som jag valde att ha sockerkulor på mockakrämen!


Sen kommer det några jag valde att lägga MMF (Marshmallow Fondant) på mockakrämen och sen spritsade jag även mockadkräm på själva locket i olika mönster!




Några av dom här hade jag även sockerkulor på!


Om ni vill ha recept på MFF kan ni hitta den via min länk här  ------> http://elinahirvonenwikner.blogspot.com/2011/03/mmf-marshmallow-fondant.html 

Ja så blev det, vart inte så nöjd med spritsnigen för mockakrämen var lite för lös, men men så kan det gå....!!!

Juste det var en som ringde från Tammerfors konditori i Enköping idag, så hade en liten jobb intervju via telefon. Det gällde natt jobb varannan lördag och skulle jobba själv med bröd, så fick lov att tacka nej tyvärr. Tycker det var så synd för vill verkligen jobba där plus det är ju inom mitt yrke. Men vet att jag inte har kunskaperna för att jobba med bröd helt själv på natten. Men får hoppas på att det kanske kommer något annat lite senare. 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar