tisdag 12 april 2011

~Chokladmuffins!~

Hejsan Svejsan!


Igår kväll så gjorde jag lite chokladmuffins som jag skulle bjuda familjen på för att ha lite mys framför TV:n. Sen det är alltid lika kul att baka vilken tid på dygnet det än är. Så jag ville göra nåt lätt som även går fort, så det fick bli "chokladmuffins".


Använde dom här muffins formarna, gillar som så mycket just bara för att det står hembakat!


Chokladmuffins Recept:     Ugnstemp: 200 grader, varmluft: 175 grader


  • 100g Margarin
  • 2 Ägg
  • 2 dl Socker
  • ½ dl Brun farin socker
  • 1½ tsk Vaniljsocker
  • 1 krm Salt
  • 4 msk Kakao
  • 2 dl Vetemjöl


Jag ville testa att byta ut en ½ dl socker mot Brun farin socker, jag och min familj tycker att det blev jätte gott. Annars så tar man bara 2 ½ dl socker det går bra det med!

Smält margarin och låt det svalna, ställ muffins formar på plåt. Vispa ägg och socker pösigt, tillsätt de andra ingredienserna och sist matfettet. Fördela smeten i formarna, fyll dom inte mer än 3/4. Grädda mitt i ugnen i ca  10 min.

Så här blev mina muffins!


Jag serverade mina muffins varma med glass!


Glassen var jätte god till Choklad muffinsarna, smakade chocklad och kaffe mumsigt gott!

Blev väldigt lyckat och uppskattat av alla, testa gärna.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar