tisdag 12 april 2011

~Fullt upp.... Eller inte?~

Hejsan Svejsan!


Idag vaknade jag vid nio och gjorde mig i ordning för skulle vara i Grillby kl: 10.00 och besöka dagiset jag ska jobba på. Pappa körde mig för vi skulle besöka mormor och morfar sen och dricka lite kaffe, GOTT!!!!

Besöket gick jätte bra och ska jobba redan på torsdag några timmar kunde ha fått jobb imorgon också men sa att jag inte kunde för min lillebror Jimmy fyller ju 17 år, tralla lala laaaaaaaaaaaa!!!! Så då blir det tårtbakning och kanske lite småkakor. Men det känns skönt i alla fall att jag har lite jobb, ska bli kul att få jobba med barn.

När jag hade fått se runt så kom pappa och hämta mig och så åkte vi mot mormor och morfar, där blev det kaffe och smörgåsar. Mumsigt gott.... Hemma hos dom så var jag ute och plockade lite blommor med mormor i deras trädgård och sen vid tolv åkte pappa mot Uppsala. Jag stannade kvar och umgicks med morfar och väntade på att Stefan skulle sluta. Mormor var inne i sovrummet och spelade kort. Kl: 14.00 till lite efter 3 så gick jag runt lite i Grillby och sen pratade jag med min BFF Terese vi pratade tills min mobil dog. När Stefan hade slutat körde morfar hem oss och då ringde jag upp Terese igen för fortsätta prata där det slutade. Halv fem åkte jag, pappa och Stefan in till stan för att handla lite mat och saker för tårtan och så imorgon.

När vi kom hem grillade vi kött och grönsaker, det var väldigt gott älskar att grilla. När vi hade ätit så myste jag lite med min katt Nilla, för att hon har börjat löpa... Väldigt irriterande på morgonen men annars är det väl lugnt.

Sen har jag även pratat med Terese en gång till och varit ute och spelat lite basket med pälsklingen...





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar