lördag 26 mars 2011

Tårta!!!

Hejsan Svejsan!

Idag gick jag upp vid nio och då tittade jag lite på tv ett tag sen så kokade jag kaffe och bakade scones
receptet på det tog jag från ---->
http://www.tasteline.com/Recept/scones_2c_grundrecept





När dom var klara åt vi frukost sen började jag göra anslag/tårtbotten recept på det hittar ni på min blogg här har ni länken ---->
http://elinahirvonenwikner.blogspot.com/2011/03/tarta-med-mmf-marshmallow-fondant.html

Jag ville göra en tårta med två våningar, en lite mindre över.

Det jag hade i tårtan var:



  • Anslag/tårtbotten
  • Äppelmos
  • Anslag/tårtbotten
  • Vaniljkräm
  • Grädde + mosad banan
  • Anslag/tårtbotten
  • Grädde 
  • MMF (Marshmallow Fondant)

Hade det i båda delarna av tårtan, dekorationen på tårtan är också i MMF. Sen penslade jag på lite karamell färg på olika dekorationer. Använde mig av färgerna gul, blå och röd.





Det var några bilder på tårtan som jag gjorde idag, blev rätt nöjd var lite rädd att det skulle misslyckas. Men det blev lyckat i alla fall!
 
Sen när tårtan var klar kom Johan och Sari, pappas kompisar över på besök vi har grillat kött och sen blir det fika lite senare.  Har varit en skön och rolig kväll hittills får se vad som händer mer ikväll..... 


Tyckte den här bilden var så gullig det är på två av min katter Nilla och Flörtiz!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar