torsdag 31 mars 2011

Besök!

Hejsan Svejsan!


Jag sa ju att jag skulle baka men så blev det inte, fick lov att hjälpa min kära far ute i garaget och fixa upp hyllor och städa undan där ute. Sen så städade jag lite här hemma så det inte skulle se för stökigt ut. Så jag hann inte baka något tills mormor och morfar kom över, så det blev att gå över till macken och köpa en bullängd.

När dom kom så satt vi och pratade lite medans pappa var ute och ställde in allt vi hade utanför garaget. När han kom in så gick jag och mormor ner och bastade. Det var lite svårt att få henne att följa med för hon ville absolut inte basta. Men till slut så gav hon med sig! Vi bastade länge, hon brukar bara vara inne i en kvart till tjugo minuter men nu så vart det två omgångar in i bastun. Blev chockad att hon orkade. När vi var klara var det pappas och morfars tur, då gjorde jag och mormor i ordning fikat. Dukade fram, kokade kaffe och tog fram fika bröd.

Sen efter en lång väntan på MÄNNEN så blev det äntligen fika, satt och pratade och drack en massa kaffe. Efter kaffet så blev det TV tittande sen vid 10 över nio följde jag med mormor och morfar till Grillby för att möta Stefan. Han slutade jobbet då, sen tog vi en kvälls promenad hem på 5,5 km. Skönt var det men gillade inte att det snöade, men kom i alla fall hem.

Nu så är det sängdax ska försöka komma upp i tid imorgon så man hinner göra allt innan man ska till mötet imorgon vid tre inne i Enköping.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar