torsdag 24 mars 2011

Marsipan tårta med Scania märket på!

Hejsan Svejsan!


Jag fick en beställning av en kompis till min pappa som undrade om jag skulle kunna göra en marsipantårta med Scania märket på. Det kunde jag ju så klart! 


När jag hade fått reda på hur hon ville att den skulle se ut så började jag planera hur jag skulle lägga upp dekorationen på tårtan. Det blev lite ändringar på det som hon hade gett som förslag, men jag fick ju fria händer att göra så att den skulle se bra ut. Så det gjorde ju inget.


Inne hållet i tårtan var som en vanlig prinsesstårta:

  • Anslag/tårtbotten
  • Hallonsylt
  • Anslag/tårtbotten
  • Vaniljkräm
  • Grädde blandade i lite vanilkräm 
  • Anslag/tårtbotten
  • Grädde
  • Marsipan (Jag valde vit köpt på ICA)
Recept på anslag/tårtbotten hittar du lite längre ner på: http://elinahirvonenwikner.blogspot.com/2011/03/tarta-med-mmf-marshmallow-fondant.html 


Här är märket jag började att göra till tårtan, det är gjort i röd och gul marsipan. Det blåa jag har spritsat på är blå pyntgele' som jag köpte på Ica.


     Allt jag har på tårtan är i marsipan....


Förutom det jag har spritsat med gele' och sen har jag vita sockerkulor på den blåa kanten nere på tårtan.


 Ja så blev tårtan, jag tycker att den blev bra till slut i början var det väldigt pilligt och svårt att få ihop själva märket. 
Men den blev någorlunda bra, det hoppas jag dom som fick tårtan också tyckte och att den var god!



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar